18 Haziran 2019 Salı

pazarlama karması bileşenleri


Ürün - Ürün, nihai tüketicilerin istediği göreve uygun olmalı, çalışmalı ve son kullanıcıların edinmeyi beklediği şey olmalı.
Yer - Ürün, hedef tüketicinizin alışveriş yapmayı en kolay bulduğu yerden temin edilebilir olmalıdır. Bu, bir cadde, mail, e-ticaret ya da bir çevrimiçi mağaza vasıtası ile en güncel seçenek olabilir.
Fiyat - Ürün her süre paranın karşılığını temsil ediyor şekilde görülmelidir. Bu daima mevcut en ucuz olması gerektiği anlamına gelmez. Pazarlama konseptinin temel ilkelerinden biri, müşterilerin coğunlukla kendileri için iyi çalışan bir şey için biraz daha çokça nakit ödemekten mutlu olmalarıdır.
Promosyon - Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve daha yakın zamanlarda, Sosyal Medya bir faaliyet için kilit iletişim araçlarıdır. Bu araçlar, kuruluşun mesajını en aşırı duymak istedikleri şekilde, dinleyicilere, bilgilendirici yahut duygularına çekici gelmek için doğru izleyicilere iletmek için kullanılmalıdır.
70'lerin sonunda, Pazarlamacılar vasıtası ile Pazarlama Karması'nın güncellenmesi gerektiği yaygın olarak kabul edildi. Bu, 1981'de 4P prensibine üç yeni element ekleyen Booms & Bitner sebebi ile Extended Marketing Mix'in oluşturulmasına yol açtı. Bu şimdi genişletilmiş Pazarlama Karması'na yalnızca fiziksel şeyler değil hizmet olan ürünleri dahil etmesine izin verdi.

PAZARLAMA KARMASI GELİŞİMİ

Pazarlama, sürekli gelişen bir disiplindir ve bu yüzden şirketler hala çok uzun süre ayakta dururlarsa kendilerini rekabetin arkasında bıraktıklarını görebilirler. Bu evrimin bir örneği, temel Pazarlama karmasındaki temel değişiklikler olmuştur. Karmayı açıklamak için 4 Ps'in olduğu bir yerde, bugünlerde, daha gelişmiş bir 7 P'nin Pazarlama Karması'na ihtiyaç duyulan ek bir derinlik katmanı eklemesi daha yaygın olarak kabul edilmektedir.

Konuyu anlatmadan önce şunlara bakmak önemlidir. Pazarlama Karması nedir ve orijinal 4 Ps ilkesi nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder